2024. március 19. kedd 11:38

A Magyar és Nemzetközi Szektorlabda Szövetség oldala

Minden, amit a gombfociról tudni akarsz: szektorlabda, 12 érintéses asztali-labdarúgás, gombfoci

Iskolai program

Képességfejlesztő program

Kezdeményezésünk a magyar ötletgazdagság egy termékéről szól. A szektorlabdáról. Illetve a játéknak az iskolás gyermekek testi-lelki-szellemi fejlődését szolgáló felhasználásáról.

  • Mi is a szektorlabda? Nem más, mint a gombfoci játék versenysport változatának hivatalos neve. Azért ajánljuk az oktatással, neveléssel foglalkozó szakemberek figyelmébe ezt az új, teremben űzhető sportágat, mivel egyszerű, veszélytelen, olcsó és olyan képességeket fejleszt, ami nélkülözhetetlen a gyermekek fejlődése szempontjából.
  • Mindenek előtt tisztázni kell, hogy a szektorlabda egy olyan sportág, amely elsősorban önismeretre, önfegyelemre tanít. A játék során a gyerekek ügyességi feladatokkal szembesülnek, miközben 10-20 másodpercenként döntést kell hozniuk arról, hogy a számos kínálkozó variáció közül a képességeiknek legmegfelelőbb megoldást válasszák ki. Egy játékos a mérkőzés folyamán sorozatosan szembesül döntései következményeivel, melyek értékelésére szintén csupán másodpercek állnak rendelkezésére. Játék közben gyors egymásutánban váltakoznak a sikerélmények és kudarcélmények, melyeket azonnal fel kell dolgozni.
  • Sokan állítják, hogy a szektorlabda a labdarúgás, a sakk és a biliárd keveréke. Egy azonban biztos: maga a játék folyamatos odafigyelést igényel. Ennél fogva fejleszti a gyerekek tartós koncentráló képességét, de fejleszti a térlátását, kézügyességét is és megtanít az erőközlések közötti leheletfinom különbségtételre.

A program megvalósítása során arra törekszünk, hogy a legnépszerűbb sportág – a futball – szeretetét felhasználva a gyermekek, a számukra vonzó foglalkozásokon, játékos körülmények között, szinte észrevétlenül fejlesszék képességeiket és személyiségüket egyaránt.

A megvalósítás módja az 1-es programban leírt gombfoci-show rövidített változata, amely jelen esetben csupán eszköz a gyerekeknek a programba történő bevonásához, illetve az életkorukhoz és érdeklődésükhöz legmegfelelőbb rendszeres szakköri jellegű foglalkozások feltételeinek megteremtéséhez.